Dieta południowa

Dieta południowa nazywana jest inaczej także dietą śródziemnomorską i jest uznawana za jedną z najzdrowszych diet. Ludzie mieszkający w rejonie Basenu Morza Śródziemnego rzadziej zapadają na choroby układu krążenia, a także cechuje ich niższa zachorowalność na nowotwory przewodu pokarmowego. Badania pokazały, że dieta południowa zapobiega chorobom takim jak miażdżyca, zawał, choroba niedokrwienna serca czy udar.

Dieta południowa jest dobra dla osób, które chcą schudnąć, zawiera bowiem duże ilości błonnika, a jednocześnie dostarcza odpowiedniej ilości witamin, które chronią komórki naszego ciala przed wolnymi rodnikami. Dieta śródziemnomorska jest zalecana także w profilaktyce nowotworów.

Dieta śródziemnomorska jest także idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą w zdrowy sposób stracić  kilogramy. Aby schudnąć, nie należy drastycznie ograniczać kaloryczności dań, lecz przejść na dietę, która bezpiecznie pomoże w osiągnięciu zamierzonych celów. Dieta południowa może być stosowana u osób w różnym wieku.

W daniach naszej diety śródiemnomorskiej znajdziesz 20% białka, 50% węglowodanów, a także 30% zdrowego tłuszczu. Dania skomponowane są z świeżych warzyw i owoców, a także białego mięsa zagrodowego. Ryby w diecie występują dwa lub trzy razy w tygodniu – jest to sola, mintaj, łosoś, dorsz czy tuńczyk. Zamiast wieloskładnikowych przypraw stosujemy świeże i suszone zioła, takie jak bazylia, oregano, szałwia, tymianek czy rozmaryn, a także sól himalajską. W daniach znajdziesz także duże ilości czosnku i cebuli, które działają przeciwzapalnie.